Product was successfully added to your shopping cart.
Swipe to the left

Rybí olej alias omega 3 mastné kyseliny

Rybí olej alias omega 3 mastné kyseliny
21. septembra 2020

Rybí olej patrí nepochybne k jednému z najprospešnejších doplnkov výživy. Omega 3 mastné kyseliny majú množstvo blahodárnych účinkov na ľudský organizmus vďaka čomu sa stali tak obľúbeným a vyhľadávaným doplnkom výživy. Ak nekonzumujete ryby aspoň dva krát týždenne mali by ste zvážiť či si zakúpiť omega 3 mastné kyseliny.
Myslím si, že u žiadneho športovca by v „povinnej výbave“ nemali chýbať kvalitné vitamíny a omega 3 mastné kyseliny. Veľké množstvo ľudí, najmä mladí chalani, ktorí začínajú chodiť do posilky si myslia, že základ všetkého je namakaný proteín, ideálne s množstvom ocenení a kreatín ráno, na obed, pred spaním, pred jedlom, po jedle. Avšak zabúdajú na doplnky výživy, ktoré by sa mali radiť ešte pred proteín. K týmto doplnkom výživy rozhodne patria vitamíny, minerály, omega 3 mastné kyseliny a ďalšie.

K čomu vám bude proteín a relatívne dobre vyzerajúce svaly keď z vnútra vaše telo bude volať o pomoc ? Bez ohľadu na to, že obsahuje množstvo vitamínov a minerálov má vplyv na lepšiu regeneráciu, imunitu, podporu rastu svalov a množstvo ďalších vecí.

Poďme si teda povedať niečo o omega 3 mastných kyselinách a ich úžasných účinkov na ľudský organizmus.

Rybí olej/tuk sa získava z rybieho tkaniva. Zvyčajne pochádza s mastnejších rýb ako je tuniak, sleď, makrela, losos. Avšak vyrába sa napríklad aj z treščej pečene. Rybí olej z treščej pečene je o niečo drahší ale zato veľmi dobrý. Omega 3 mastné kyseliny z treščej pečene sú obohatené o vitamín A a D.

Je dôležité si zapamätať, že omega 3 mastné kyseliny, ktoré sa nachádzajú v rybom oleji sú prospešnejšie a účinnejšie ako omega 3, ktoré pochádzajú z rastlinného zdroja.

Hlavnými zložkami omega 3 v rybom oleji sú kyselina eikosapentaenová – EPA a kyselina dokosahexaenová – DHA, pomenej sa v nich nachádza kyselina alfa-linolénová – ALA.

Omega-3 z rastlinných zdrojov to majú presne opačne, obsahujú prevažne kyselinu alfa-linolénovú – ALA, tá je tiež pre telo prospešná avšak menej ako spomínané prvé dve.

Bez dostatočného príjmu kvalitných omega 3 mastných kyselín nedokáže organizmus bezchybne vytvoriť bunkovú membránu.
Pri zle vytvorenej bunkovej membráne hrozí rad zdravotných problémov ako mozgová mŕtvica, srdcový infarkt, nepravidelná činnosť srdca, niektoré druhy rakoviny, inzulínová rezistencia, astma, obštrukčná choroba pľúc, poruchy pozornosti a depresie. Nedostatok omega-3 mastných kyselín sa prejavuje únavou, suchou pokožkou, lámavými nechtami a vlasmi, zápchou, častým nachladnutím, depresiami a bolesťami kĺbov.

Teraz keď, už sme si charakterizovali čo sú vlastne omega 3 mastné kyseliny poďme sa pozrieť na ich účinky pre ľudský organizmus.

Najskôr si bližšie charakterizujeme účinky jednotlivých látok v omega 3 mastných kyselinách.

EPA

Kyselina Eikosapentaenová má skvelé účinky proti depresii, zmierňuje stres a pomáha bojovať proti mnohým duševným ochoreniam. V tele dokáže produkovať látky, ktoré zmierňujú a liečia zápaly.

DHA

Kyselina Dokozahexaénová je dôležitou súčasťou bunkových membrán v mozgu a podporuje mozgovú činnosť. DHA je veľmi dôležitá kyselina pre tehotné ženy a novorodencov, pretože ovplyvňuje správny vývoj nervového systému. Ľudské telo to vie a preto sa DHA prirodzene nachádza v materskom mlieku.

ALA

Kyselina Alfa-linolénová je zodpovedná za energiu a vitalitu organizmu.

V skratke o výhodách omega 3:

  1. Podporujú zdravie srdca, mozgu a očí
  2. Zvyšujú hladinu dobrého cholesterolu
  3. Pomáhajú bojovať proti depresií a duševným chorobám
  4. Znižujú hustotu krvi
  5. Znižujú krvný tlak a odstraňujú arytmiu srdca
  6. Sú ako prevencia rakoviny - prsníka a hrubého čreva

Omega 3 podporujú zdravie pečene

Omega 3 mastné kyseliny pomáhajú odbúravať nadmerné množstvo tuku uloženého v pečeni, čím sú nenahraditeľnou prevenciou pred stukovatením pečene.

Omega 3 podporujú chudnutie

Tento fakt je spôsobený tým, že rybí olej má schopnosť zvyšovať oxidáciu tukov, čo má priamy vplyv na lepšie odbúravanie tuku, pretože sa vo väčšej miere použije ako zdroj energie pre telo.

Tým, že sa zlepší oxidácia tukov a telo primárne bude využívať tuky ako zdroj energie sa zníži spotreba svalového glykogénu, čo má vplyv na vašu dlhšiu svalovú výdrž.

Omega 3 podporujú zníženie zápalov

Zápal je spôsob ako váš imunitný systém bojuje s infekciou alebo lieči zranenia. Avšak chronický zápal je spojený s vážnymi ochoreniami ako je cukrovka, obezita, srdcové choroby a ďalšie. Omega 3 mastné kyseliny majú protizápalové účinky a preto pomáhajú zmierňovať tieto chronické zápaly.

Ak ste si pozorne prečítali všetky dôležité informácie v tomto článku určite ste pochopili, že omega 3 mastné kyseliny sú nesmierne prospešné pre ľudské zdravie.
Ak naozaj nekonzumujete ryby približne 2, 3 krát týždenne kúpte si pre svoje zdravie, dobrú budúcnosť a dlhovekosť omega 3 mastné kyseliny.
Nie sú tak drahé aby si človek raz za dva mesiace nemohol dovoliť kúpiť jedno balenie a navyše možno v budúcnosti vám ušetria xxx násobne viac, poprípade vám zachránia zdravie a to sa vyčísliť nedá.