Product was successfully added to your shopping cart.
Swipe to the left

Môžem cvičiť naozaj všade?

Môžem cvičiť naozaj všade?
9. júla 2020

Áno. Odpoveď je jednoznačne áno! Jediný kto kladie podmienky kedy a kde budete cvičiť ste VY sám.
V dnešnej modernej dobe, kde máme prístup takmer ku všetkému to naozaj nie je problém. Existujú posilňovne, fitness centrá, workoutové ihriská, rôzne spoločné organizované cvičenia či už vonku alebo vnútri.
Môžete mať doma medzi zárubňami hrazdu, podložku na cvičenie a už len stačí štipka kreativity a môžete odcvičiť doma tak kvalitný tréning, že na druhý deň ucítite svaly, ktoré ste ani netušili, že máte.
Alebo sa môžete zobrať a ísť do prírody cvičiť, dá sa odcvičiť nespočetne veľa cvikov v prírode iba s podložkou, poprípade kľudne aj bez nej. A ak si to chcete okoreniť troškou kardia môžete sa do prírody vybrať na bicykli alebo ľahkým poklusom.
Verte mi, ide to naozaj všade a fantázií sa medze nekladú.
Avšak v posilňovni alebo inom zariadení je to o poriadny kus lepšie, hlavne čo sa týka flexibility a možností.

Poďme si teda povedať niečo bližšie o každej z možností cvičenia. Povieme si niečo o možnostiach tréningu na daných miestach, cvikov, výhodách alebo aj nevýhodách.

Cvičenie v posilňovni alebo fitness centre

Medzi najväčšie výhody chodenia do posilňovne je nespočetné množstvo cvikov a variant cvikov, ktoré môžete cvičiť. V každej dobrej posilňovni sa nachádza množstvo lavičiek, činiek rôznej váhy, strojov alebo rôznych fitness pomôcok ako lopty, švihadlá, laná a ďalšie...
To poskytuje ľudom naozaj široké spektrum využitia a variant cvikov.
Vďaka tomu môžete kvalitne odcvičiť každú svalovú partiu a precítiť každé svalové vlákno v nej. Svalové vlákna spomínam preto, pretože nie je správne vnímať sval ako komplex.
Každá svalová partia sa skladá z viacerých častí svalov a je potrebné precvičiť každú jednu z nich, ak túžite po symetrickej, svalnatej a dobre pôsobiacej postave.
Posilňovne a fitness centrá poskytujú v tomto ohľade najväčšiu výhodu pretože množstvo činiek a strojov, ktoré sa tu nachádzajú umožňujú vykonávať komplexné ale aj izolované cviky na každý jeden sval v tele.
Navyše si môžete prispôsobiť a meniť váhu podľa potreby, čož je mnohých ohľadoch veľmi užitočné kvôli stimulácií svalov.

Cvičenie street workout

Workoutové cvičenie alebo inými slovami aj cvičenie vonku na hrazdách alebo ihriskách špeciálne postavených na workout. Street workout si v posledných rokoch vyslúžil množstvo fanúšikov a ľudí, ktorí vymenili posilňovňu za cvičenie vonku na ihrisku.
Ako ste už asi správne pochopili, workoutové cvičenie je cvičenie s vlastnou váhou. Poprípade keď vám je už vlastná váha málo, tak s batohom múky na chrbte nikdy nič nepokazíte. Na workoutovom ihrisku môžete odcvičiť množstvo cvikov a ich variant avšak asi najpopulárnejšími a zároveň najzakladanejšími cvikmi sú zhyby, kliky, drepy, dipy, muscle up, vlajka a rôzne zdvihy nôh.
Cvičenie street workoutu nie je vôbec také jednoduché ako sa na prvý pohľad môže zdať, nie je to však nič extrémne náročné.
Pri workoute skvele rozvíjate silu, vytrvalosť, koordinačné schopnosti a dá sa vybudovať aj slušný objem svalov.
Z môjho pohľadu asi najväčšia výhoda street workoutu oproti posilňovni je, že ste vonku na čerstvom vzduchu, slniečku, opaľujete sa a prijímate množstvo vitamínu D. Avšak je to zároveň asi aj najväčšia nevýhoda pretože cvičiť vonku môžete iba keď je pekné počasie a relatívne teplo.
V zime to z môjho pohľadu nie je zrovna vhodný spôsob cvičenia ale na druhú stranu existujú aj ľudia, ktorým to neprekáža. Väčšina street workouterov ale cvičí cez zimu v posilňovni alebo vnútorných ihriskách.

street workout

Cvičenie v prírode

Cvičenie v prírode alebo nazvime to cvičenie kdekoľvek a kedykoľvek je asi najnetradičnejší spôsob cvičenia zo spomenutých možností avšak o to viac zábavný a kreatívny. Pri tomto druhu cvičenia sa v podstate fantázií medze nekladú.
Ako som už spomenul v úvode článku, skvelým spestrením tréningu je, že sa môžete vybrať cvičiť na bicykli alebo ľahkým poklusom niekde na lúku či na vaše obľúbené miesto.
Bicykel alebo beh zaručí, že budú vaše svaly dostatočné zahriate a nažhavené na tréning. A navyše budete mať jemné kardio už za sebou.
Pri cvičení v prírode vám bude stačiť keď si zoberiete so sebou podložku na cvičenie alebo pre tých menej náročných stačí iba fľaška s vodou. V podstate pri tomto druhu cvičenia máme na výber veľmi podobné cviky s vlastnou váhou ako pri street workoute. Hrazda môže byť však troška problém, je potrebné nájsť ideálny konár.
Pre tých, ktorých tento tip tréningu zaujal a zároveň majú troška dobrodružnú povahu odporúčam vyskúšať taký mix cvičenia v prírode.
Urobte si výlet niekam, kde je krásne nech máte motiváciu a cvičte po ceste. Tí čo už máte vybudovanú nejakú kondičku a vytrénované svaly, odporúčam vybrať trasu niekde hore do kopca, napríklad na nejakú skalu.
Cvičiť po ceste ? Ako ? Jednoducho... Vezmite bicykel a urobte si „série cvikov“.
Uvediem príklad. Každé dva kilometre zastavte, vystúpte z bicykla a urobte si sériu cvikov. 20 drepov(kľudne s bicyklom nad hlavou), 20 klikov na široko a 20 klikov na úzko. Toto opakujte každé dva kilometre pričom na bicykli pôjdete na maximum! Žiadne flákanie sa!
Možno to znie ako jednoduchá záležitosť avšak skúste ísť 30km, polku cesty do kopca, každé dva kilometre zástavka na cvičenie a pritom žiadne flákanie sa!

cvičenie v prírode